Субота
15.12.2018
08:17
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Полтавський ДНЗ №42 "Зайчатко"
Головна Реєстрація Вхід
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ «ПОДОРОЖ МАЛЕНЬКОГО ЯЗИЧКА» »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

«ПОДОРОЖ МАЛЕНЬКОГО ЯЗИЧКА» 

 

Мовлення є результатом складної роботи різних частин мовного апарату:

- дихальної (легені з системою дихальних м’язів);

-         голосоутворюючої (гортань та голосові зв’язки);

-         звукоутворюючої (ротова порожнина і ніс).

Взаємозв’язок і координована робота цих трьох частин можлива тільки завдяки регулюючої діяльності центральної нервової системи.

Звуки мови утворюються в результаті діяльності активних органів мовлення, до яких відносяться язик, губи, м’яке піднебіння та нижня щелепа. Язик та губи можуть виконувати рухи та приймати різні положення. М’яке піднебіння закривати і відкривати носовий прохід, а нижня щелепа підніматися і опускатися.

Для чистого звуковимовляння потрібні сильні, пружні та рухливі мовні органи. Якщо можна тренувати м’язи рук, ніг, спини, тоді, також можна тренувати і м’язи язика та губ. Для цього існує спеціальна гімнастика – артикуляційна.

Артикуляційна гімнастика – це сукупність спеціальних вправ, направлених на укріплення м’язів мовного апарату, розвиток сили, рухливості, диференційованих рухів органів, які приймають участь у мовленні.

Гімнастика органів мовлення є основою для формування фонем, тобто – підготовчим етапом для постановки звука. Вправи підбирають у відповідності з дефектом мови дитини. Існує основний комплекс артикуляційної гімнастики, який складається із статичних та динамічних вправ. Статичні – це вправи, коли треба утримувати язик або губи в певному положенні на протязі 10-15 сек. Динамічні – це певні рухи язиком та губами.

Вправи артикуляційної гімнастики повинні бути цілеспрямованими. Важлива не їх кількість, а правильний підхід та якість виконання. Гімнастика проводиться в емоційній, ігровій формі.

Ви пропонуєте дитині розіграти разом з Вами казку про Веселий Язичок.

 

ПОДОРОЖ ВЕСЕЛОГО ЯЗИЧКА

 

Жив-був Веселий Язичок у своєму невеличкому будиночку.

У будиночку цьому червоні дверцята,

Поруч з ними – білі цуценята.

Люблять ці тваринки цукерки й мандаринки.

Догадайся, що це за будинок? Цей будиночок - рот. Двері в будинку то відчиняються, то зачиняються (рот відкрити – закрити). Наш Язичок дуже допитливий і не сидить на місті. Він часто вибігає з будиночка (висунути язика), а потім ховається в нього.

Я – широкий язичок, в хованку пограюсь—

Ліг за зуби і мовчок! Краще всіх ховаюсь!

От він вийшов із будинку і вирішив покататися на гойдалці (рот відкритий, напруженим язиком тягнутися до носа, до підборіддя).

Наша гойдалочка мила дітворі дарує крила,

Вгору-вниз, угору-вниз, опустись і підіймись.

Награвся Язичок і вирішив погрітися під сонечком, відпочити на ганочку(язик «лопаткою» на нижній губі). Але раптом подув вітер. Язичок змерз, наїжачився і став гострий як «голка».

Наш неслухняний язичок-найгостріший з голочок.

Став напруженим, вузьким, спробуй, потримай таким!

Раз. Два, три, чотири, п’ять – можеш свій язик сховать.

Надворі сонце сховалося за хмари і забарабанив по даху дощ.

Весела краплинка в долоньку упала:

- Д-д-д – добридень! - привітно сказала.

Веселі краплинки стрибають на дах:

- Д-д-ддд! Д-д-ддд!

Танцюють на квітах: - Д-д-ддд!

Доріжках-стежках: - Д-д-ддд!

Ах, як нудно дома одному, без друзів! Кошеня і той утік до сусідської кішечки на гостини. «Чим би мені зайнятися?» - думав Язичок і вирішив зробити невеличкий ремонт – пофарбувати стелю (посміхнутися, відкрити рот. Широким кінчиком язика проводити по піднебінню від зубів до горла).

Фарбувати нам пора запросили маляра.

Ротик свій ми відкриваємо, маляру допомагаємо.

Вперед-назад, це твій язик так піднебіння гладить.

Як маляр він білити звик, це стінам не завадить.

Чисто в будиночку, але ось неприємність – він замазався, заялозився. Язичок не знайшов щітку і тому вирішив почиститись зубами та губами (протиснути між зубами широкий і розслаблений язик, потім – затягнути його).

Чистий і задоволений Язичок вирішив відпочити. Чує, хтось шкребеться у двері – це повернулось кошеня. Він напоїв його молоком. Кошенятко хлебтало молоко (водимо язиком по верхній губі зверху вниз, рот відкритий), потім воно облизнулось (облизуємо верхню і нижню губу праворуч-ліворуч, ліворуч-праворуч), солодко позіхнуло (рот широко відкритий), згорнулося клубочком і заснуло.

Трохи подумавши, Язичок вирішив одягнутися тепліше і піти у цирк. По дорозі, після дощу, весело стрибали жабенята. Язичок посміхнувся їм.

Діти посміхнулися – губки розтягнулися.

Аж до самих вух, наче в жабок-скрекотух.

Але собака, якого зустрів Язичок, був сердитий і брудний, мабуть у калюжу потрапив.

Пес такий сердитий злий.

Покусав язик він свій.

Коли Язичок зайшов до цирку на арені виступали наїзники. Він захотів одночасно бути і конячкою, і наїзником. Спочатку Язичок був конячкою (рот широко відкрити, присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Цокати треба повільно і сильно, тягти під’язичну зв’язку).

В’ється грива у коня, з-під копит летить земля.

Голосно цокаючи, Язичок представляв себе спочатку, що нібито швидко мчиться конячкою, тому він клацав швидко. (Дайте дитині можливість поклацати). Потім конячка почала стомлюватись, а Язичок клацати повільніше.

Коли Язичок зовсім утомився, він вирішив побути трохи наїзником, що зупиняв конячку от так: тпру – тпру…

Ще в цирку Язичок побачив маленького слоненя, яке своїм хоботом        намагалося дістати солодощі.

Губи мої, мов хоботок у слоненяти,

Напруженими буду їх тримати.

Губи хоботом тягну, наслідуючи я слону.

А тепер їх відпускаю і на місце повертаю.

Задоволений, Язичок повернувся у свій будиночок і вирішив випити чаю (чашечка) з бубликами.

Зроби широким свій язик, його краєчки підніми,

Бач, вийшла чашечка у нас. Ану, зроби її ще раз.

«Парканчиком»- зуби, а «Бубликом»- губи.

Перед сном він почистив зуби (посміхнутися, відкрити рот, кінчиком язика «почистити» зуби із середини).

Язичок подивився на годинник, він цокав «тік-так» (рот відкритий, губи в посмішці, кінчиком язика доторкатися до куточків рота). Кошеня так і спало, звернувшись клубочком. «Пора і мені спати» - подумав язичок і закрив будинок.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites