Субота
15.12.2018
07:46
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Полтавський ДНЗ №42 "Зайчатко"
Головна Реєстрація Вхід
Вплив мовленнєвих порушень на емоційно-психологічний стан дитини »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вплив мовленнєвих порушень на емоційно-

-психологічний стан дитини

 

За останні двадцять років екологія та соціум в Україні разюче змінилися, що надзвичайно сильно впливає на здоров’я, вищі психічні функції людини. Неврологи відзначають нерівномірний тип онтогенезу: випереджаючи свій вік, дитина відстає в таких важливих напрямках розвитку, як психо-функціональний, емоційний, комунікативний.

          Неможливо переоцінити значення мови та мовлення в житті людини. Своєчасно сформована мовленнєва компетентність у дошкільному віці – складова цілісної особистості  дитини, головна умова майбутнього життєвого успіху, психологічного комфорту. Малюк  оволодіває словом передусім для спілкування з людьми, що його оточують. Не буде перебільшенням сказати, що несвоєчасно чи неправильно сформоване мовлення позначається на становленні особистості дитини. Без правильного мовлення вона не зможе почуватися впевненою у собі.  

    

         Дитина вчиться відтворювати і розуміти мову ще перебуваючи на стадії внутрішньоутробного розвитку. Спочатку вона починає розрізняти голоси, їх тембр, тон, потім реагувати на незнайомі голоси рухами. Одне з найважливіших значень в формуванні здатності розуміти мову і розмовляти, займає пасивне слухання мови, тактильний контакт з рідними, емоційне реагування близьких на мову малюка з самого народження.

 

         Причини затримки мовного розвитку дітей

 

1.     Недолік з раннього віку емоційного і мовного спілкування.

2.     Поганий стан здоров’я.

3.     Вроджене ослаблене дозрівання нервових клітин, що відповідають що відповідають за формування мови.

4.     Гіпоксія, травми при пологах.

 

Вчені узагальнили досвід роботи з дітьми і виділили особливості                          

розвитку мовлення у кожному віковому періоді. Розглянемо короткий, але дуже важливий для становлення мовлення період до 3-х років.

Пам’ятайте! Мовний запас дітей навіть одного віку є неоднорідним як в кількісному, так і в якісному плані. «Відхилення» від запропонованих норм на 1-2 місяці (випередження або відставання) теж являється нормою розвитку. Якщо дитина відстає відразу по декількох показниках, зовсім відсутні якісь навички, то потрібно звернутися до спеціаліста.

2 місяці. Вимовляє окремі звуки, направлені до дорослого.

3 місяці. Експеременти з голосними звуками – гукання та гуління (а-а-а)

4 місяця. Гуління перетворюється в рулади звуків – один звук ніби перетікає в інший «у-у-а-а-о».

5 місяців. Мелодійне гуління, випадковий лепет, додавання до голосних деяких приголосних звуків.

6 місяців. Удосконалюється випадковий лепет «да-да-да». Дитина починає імітувати звуки, які чує, веде з дорослим своєрідний діалог, прислуховується до його мови.

7 місяців. Лепет. Розуміє зміст слів. Може на деякий час замовчати, щоб перевірити реакцію дорослого.

8 місяців.  Лепет як мова, як спілкування. Дитина імітує дорослих, не завжди розуміє значення (ехолалія).

9 місяців. Белькоче склади (до 8 різних).

10 місяців. Прислухається, розуміє все більше слів, з’являються  прості слова («на», «ав»).

11 місяців. Кількість слів поступово збільшується. В одне й теж слово дитина вкладає зміст.

12 місяців. Вимовляє 5-10 слів, які співвідносить з певними предметами чи явищами. Розуміє більше 20 слів.

       Повна відсутність лепету до 7 місяців або його затухання протягом 1-2 місяців з моменту виникнення може свідчити про порушення слуху, інтелекту чи органічне ураження мозкових центрів, які відповідають за формування мовлення.

 

        Другий рік життя.

Стадія активного мовлення-автономне мовлення. Дитина використовує слова-корені,виділяючи їх із слів. Які чує від дорослих, тоб-то одним словом позначає цілий ряд предметів («па» - упав, палка, лопатка). Якщо дитина затримується на цій стадії до 3-5 років, це свідчить про затримку психічного розвитку. В 2 роки співвідносить знайомі слова з предметами зображеними на картинках. Автономну мову змінює «телеграфна». Спочатку це односкладові сполучення, які означають зміст цілого речення. В 2 роки дитина вимовляє близько 100 слів.

 

          Третій рік життя.

 В мовленні дитини починає з’являтися проста фраза, зв’язне мовлення, перші запитання. По досягненню 3-х років словниковий запас складає 1000 – 1500 слів.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites