Четвер
26.04.2018
10:40
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Полтавський ДНЗ №42 "Зайчатко"
Головна Реєстрація Вхід
Консультація для педагогів та батьків »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Консультація для педагогів та батьків

 

 «Використання анімаційної техніки для розвитку творчої уяви та пам'яті»

(анімація з прищепок)

 

Як  стверджують психологи  -«Пам'ять дитини — це її ітерес».   

         Дошкільники найлегше запам'ятовують те, що справило на них сильне враження. Тому впродовж дошкільного дитинства дуже важливо зробити для дітей цікавим те, що вони повинні запам'ятати: слова, образи, предмети. Жвавість уяви дітей виявляється в тому, як вона перевтілюється, про що свідчать переживання під час сприймання казок, малюнків, вистав. Все, що оживає на очах i рухається, для них цікаве i захопливе та оптимально сприяє пізнавальному розвитку.

         Чому так відбувається охарактеризуємо сензитивні періоди (тобто періоди особливої сприйнятливості) дітей раннього та дошкільного віку.

 

Період раннього дитячого віку (від 1 до 3 років).

          Основою розвитку психічних процесів дітей у цей віковий період є активність, що виявляється в спілкуванні з дорослими, маніпулювання з предметами, самостійному пересуванні тощо. Тобто дії зумовлюють розвиток відчуттів i сприймання, зорової чутливості, а також дотикової та кінестетичної чутливості рук (виникає коли ми рухаємося, контролює і регулює рухи). Пам'ять розвивається в образному, руховому, словесному й емоційному видах.

         На другому й третьому році життя у дітей активізується    репродуктивна (відтворювальна) уява, настає стадія сензитивності (особливої чутливості) дітей до мовних впливів. Пасивний словник дитини швидко поповнюється.

 

Дошкільний вік (від 3 до 6 років).

         У цей період (як стверджувала М.Монтессорі, дитина є будівельником самого себе) інтенсивно розвивається зорова, тактильна й кінестетична чутливість (крім регуляції і контролю рухів тактильно-кінестетичні відчуття тісно пов'язані з розумовими операціями, з їх допомогою пізнається Світ), у даний період координуються дії рук i очей. Оскільки довільні процеси не досить розвинені, діти ще не вміють цілеспрямовано запам'ятовувати, тому активно розвивається мимвільне запам'ятовування i згадування, переважає наочно-образна й рухова пам'ять.

         Дошкільники найлегше запам'ятовують те, що справило на них сильне враження. Тому впродовж дошкільного дитинства дуже важливо зробити для дітей цікавим те, що вони повині запам'ятати: слова, образи, предмети. Не досить стійкими в дітей є образи уяви, що виникають у процеі гри або інших видах діяльності, хоч вони бувають надзвичайно яскравими. Жвавість уяви дітей виявляється в тому, як вона перевтілюється, про що свідчать їxні переживання під час сприймання казок, малювання чи вистав.

         Розглянемо психологічні підходи щодо розвитку творчої уяви дітей дошкільного віку відомих учених-психологів.

         Розвиток уяви звичайної людини починається з дитинства (від трьох poків) i охоплює вci наступні періоди життя людини.

         Ігри, казки, міфічні та фантастичні поняття про світ стають першотворними образами уяви. Пізніше її розвиток залежить від емоційної взаємодії людей між  собою (пристрастей) i довгий час залишається вільним від різноманітних раціональних елементів.

         Образи, що утворюються в людській уяві в процесі безпосереднього пізнання cвітy, ycвідомлюються пiд час їх відтворення.         На високому piвнi розвитку мислення відбувається побудова образів, яких ми не знаходимо в готовому вигляді в навколишній дійсності Тому стає зрозумілим складне співвідношення, яке існує між реалістичним мисленням та уявою, тобто її вищими формами, на вcix ступенях розвитку особистості.

         На думку швейцарського психолога і філософа Ж.Ж. Піаже, який вивчав специфіку дитячого мислення, «символічна гра або гра-уява» характерна для періоду образного мислення у віці від 2 до 7 poкiв. Це твердження грунтується на спостереженнях ученого за довільними дитячими розмовами, відповідями на запитання, а також під час експериментальної роботи з вивчення формування у дітей поняття числа, простору, кількості тощо.

          «Ці ігри (ігри-уяви) мають таку ж функцію у розвитку образного мислення, як i практична гра в сенсомоторний період. Символічна гра також слугує асиміляції (сприйняття) i зміцненню емоційного досвіду дитини. У rpi відтворюються важливі для дітей життєві ситуацї, але те, що відбувається в реальності спотворюється у rpi, оскільки тут немає прагнення пристосованості до неї» (Ж.Ж.Піаже).

         З досвіду  роботи ми знаємо, що за допомогою гри-уяви та швидкої зміни образів (героїв казок, предметів тощо) відбувається розвиток когнітивної (тобто пізнавальної)сфери дітей дошкільного віку.

         Саме тому дошкільники так швидко запам’ятовують не скільки питання, які розгядалися на занятті, а сюжети та героїв мультфільмів, в яких активно й успішно використовують анімацію.

         Поняття «анімація» іншомовного походження (з латини — оживляю), тож воно означає оживления (активність). Зазвичай анімацію успішно використовують у мультиплікації, розважальних шоу.

         У сучасному світі анімація набирає широкого поширення в багатьох сферах суспільства.

         Створення мультиплікац|йних фільмів без використання анімації — неможливе. Початком розвитку мультиплікації став 1892 piк, коли виник оптичний театр французького художника-самоучки  Чарльза-Еміля Рейно. (його мультфільми «Бідний П»єро, «Кухоль пива», «Клоун і собачаи», «Навколо кабінки»)

         Значна частина населения нашої планети, особливо діти, захоплена анімаціею.

         Розглянемо  створення найдешевшої для нас анімації - з прищіпок.

         Анімація з прищіпок є новою технікою (терм'н вперше використав автор), яка виникла під час irop iз пріщіпками, таких, як: зайчик iз лінійки, скляночка з прищіпок, створення ялинок, квітів, сонечка, хмаринок (картонна основа та прищіпки) тощо. Вона є досить ефективною для розвитку дітей дошкільного вікy. ,

         Поєднання анімації та прищіпок для дітей дошкільного віку є новим, тобто все те, що оживає на очах i рухається, для них цікаве й захопливе та оптимально сприяє їхньому пізнавальному розвитку.

         У кожній оселі є предмет для прикріплення одягу — прищіпки; в irpoвій діяльності  їх можна використати як намистини для бус, як рахівниці або в інший cnoci6.

         Особливостями цієї техніки є такі:  зручність у використанні; різноманітність модифікацій, висока адаптивність для дітей різного дошкільного віку, а також сприяння розвитку психічних процесів — пам'яті (зорової, слухової. рухової), довільної уваги, творчої уяви, образного мислення, мовлення; фізіологічних процесів (розвиток дрібної моторики та м'язів кисті рук).

         Як психічний процес у цій техніці задіяна творча уява.

         Для використання розглянутої техніки (анімація з прищепок) потрібно мати:

      • прищіпки (різного кольору, сили натиску, бажано з різного матеріалу);
      • геометричні фігури з картону;
      • олівці або фломастери.
         Знайомство дітей з прищіпковою анімацією проходить в три етапи: 1. Конструювання (конструюють різні предмети з картону та прищіпок, називають ці предмети та їхні складові). Мета: вчити дітей конструювати різні предмети за допомогою геометричних фігур і прищіпок. На цьому етапі для вихованців можна використати такий прийом, як вигадайте самі предмет та розкажіть про нього.

 

         Перетворення (уявляють персонажі, предмети, створюють їх, перетворюють у цікаві новинки). Мета: розвивати творчу уяву, образне мислення, креативність.

Коли діти знайомі з  етапами конструювання та перетворення перед наступним етапом їх можливо використовувати спільно.

 

         Створення казок (розповідання казки за допомогою прищіпкової анімації). Мета: розвивати комунікативні здібності дитини, творчу уяву, образне мислення, зорову та слухову пам'ять, тактильну чутливість.
Яким чином може відбуватися модифікація казок:

 

         Вихователь (батьки) можуть бути автором казок, тобто розповідати їх сам, використовувати техніку прищіпкова анімація; а діти – глядачами.

         Вихователь (батьки) розповідають казку. Частина дітей є акторами (героїв казок ними було створено  самостійно за допомогою картонної основи й прищіпок), і вони активно беруть участь у творенні казки, інша частина – глядачі.
         Дитина самостійно розповідає казку, використовуючи техніку прищіпкова анімація.
         У пізнавальній діяльності варто модифікувати добре відомі дітям казки «Колобок», «Курочка ряба» «Ріпка», «Рукавичка» та інші.

         Враховуючи вищевикладене, сподіваюся, що застосування техніки прищіпкова анімація сприятиме ефективному розвитку пізнавальної сфери дітей дошкільного віку, у тому числі розвитку їх творчої уяви та пам’яті.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites